[:md]

 

Administrarea defectuoasă, lipsa de interes a guvernanţilor şi investiţiile reduse în infrastructură au aruncat căile ferate moldoveneşti într-o gaură a pierderilor de 160 mil. de lei sau echivalentul a aproape 1 milion de dolari SUA. Semne de ieşire din acest dezastru nu au apărut până acum, notează Actualități.md.

Potrivit datelor preliminare, anul trecut, pierderile întreprinderii la transportul de pasageri au constituit peste 160 de milioane de lei. Totodată, în 2014, pentru prima dată, au generat pierderi și rutele directe (internaționale), în urma reducerii fluxului de pasageri. Gradul de ocupare a trenurilor care circulă în Rusia constituie puțin peste 50%. Iar acest tip de transport poate fi rentabil la un indicator de 80-85%”, a declarat Serghie Tomşa, directorul interimar al CFM, într-un interviu pentru noi.md.

Tomşa a spus că situaţia la întreprindere este grea, dar stabilă. „În 2114, CFMa transportat peste 5 milioane de încărcături și 3838 de mii de pasageri. Față de anul 2013, fluxul de pasageri a scăzut cu 6%, iar cel de mărfuri – cu 8%.

Materialul rulant al CFM este într-o stare deplorabilă. Conform unor statistici, din anul 1984 CFM n-a mai reuşit să cumpere nici

Dintre cele 359 de vagoane de pasageri, în circulaţie se mai află doar 260, deoarece, potrivit normelor internaţionale, termenul de exploatare al unei garnituri este de 28 de ani. Din cauza faptului că un vagon costă în prezent aproximativ un milion de dolari, posibilităţile companiei moldoveneşti de transport feroviar de a achiziţiona material rulant nou sunt ca şi inexistente.

Starea  infrastructurii feroviare nesatisfăcătoare,  care  duce  la  reducerea  vitezelor  de operare. Viteza medie tehnică  este de 34,5 km/h. Pe unele sectoare vitezele sunt limitate din cauza curbelor cu raze mici,  pînă la 150 m. Conform  ultimelor date  aproximativ 23% din rețea sau peste 200 km de linii necesită reparații urgente. Unul din motivele principale este starea  traverselor  de lemn,  dintre care  aproximativ  460.000  de bucăți  trebuie  înlocuiți.  Costul  estimativ  este  de  324  milioane  MDL (27  milioane  USD), transmite moldova24.

 

 

ПОДЕЛИТЬСЯ