[:md]
Comportamentul elevilor în școli al putea fi evaluat după alte principii decît „satisfăcător” sau „nesatisfăcător”, în acest sens Ministerul Educației a elaborat un proiect privind Instrucțiunile de evaluare și dezvoltare a comportamentului elevului, notează Actualități.md.
Proiectul stabilește instrucțiunile privind analiza comportamentelor elevului propuse spre monitorizare: respectarea regulamentului instituției de învățământ, acceptarea de sine, comunicarea asertivă, colaborarea, toleranța pentru diversitate, păstrarea bunurilor personale și comune. Fiecare comportament este descris prin intermediul unui set de indicatori, incluși în Grila de evaluare a comportamentului elevului.
Astfel, la începutul anului școlar, dirigintele de clasă va informa elevii și părinții acestora privind regulamentul intern al instituției, metodele de evaluare și monitorizare a comportamentului elevilor. Tot în primele trei săptămâni ale anului școlar, dirigintele va monitoriza comportamentul elevilor prin observarea directă și comunicarea cu alte cadre didactice, iar ulterior, va elabora un program de formare a comportamentelor pro-sociale pentru un semestru sau pentru întregul an, care urmează a fi implementat, scrie Realitatea.md.
Instrucțiunile sus-menționate prevăd și modurile în care va interveni dirigintele în cazul în care va identifica comportamente problematice la elevi.
La final de semestre, dirigintele va completa Grila de evaluare a comportamentului pentru fiecare elev din clasă în baza monitorizării comportamentului în perioada respectivă.
Proiectul ar putea fi implementat într-o formă pilot, ca ulterior să fie introdus în toate instituțiile de învățămînt din țară.





